Hartelijk dank voor de tijd die je neemt om meer te weten over de opleiding ‘Voel je goed op je werk’. Ik ontwikkelde deze opleiding na vele interviews met bedrijven. Om te begrijpen hoe zij hun werknemers tevreden & geëngageerd houden. Voordat ik in deze materie duik, kan het helpen dat je enkele vragen stelt over hoe je organisatie vandaag deze uitdaging aanpakt:

 
  • Hoe ondersteunt je organisatie haar werknemers in hun engagement en welzijn?
  • Welke oplossingen voorzien jullie hiervoor?
 

Werknemers 'verwennen' is niet genoeg

Tijdens mijn onderzoek vond ik heel wat organisaties die met allerlei verschillende strategieën proberen het ziekteverzuim aan te pakken. Bijvoorbeeld met een opleiding stress-management, of een dag teambuilding, of het aanbieden van gezonde snacks of fitness na de werkuren, enzovoorts… Maar we leven vandaag in een nieuwe realiteit. Vele langdurig afwezige werknemers confronteren organisaties met een nieuwe uitdaging.  Ook heerst er schaarste aan werkkrachten op de arbeidsmarkt. Daarbovenop leven we in een tijdgeest van toenemende onzekerheid. Met al deze nieuwe uitdagingen voor organisaties, is het helder dat de oude aanpak van werknemers  ‘verwennen’ niet meer werkt.

2.14.0.0
2.14.0.0
2.14.0.0

De nieuwe HR uitdaging is een effectief en inclusief welzijnsbeleid. Zo creëer je tevreden, gemotiveerde en geëngageerde teamspelers.

Een organisatie zonder aandacht voor het geluk en welzijn van zijn werkkrachten, verliest de getalenteerde en geëngageerde werknemers. Hun uitval kost veel geld. Ook indirect want het vinden van nieuwe mensen of het herorganiseren van het werk vormt een extra belasting. Zo had een organisatie met hoog ziekteverzuim een jaarlijkse bijkomende kost van € 2.480 per werknemer.*

Meeste welzijn oplossingen verspillen tijd en geld

De vertroeteling van werknemers met een opleiding, team-buildings of een beter loon, is niet de oplossing om het hoog aantal langdurig afwezige werknemers aan te pakken. Noch om het talent aan boord te houden. Ik zal je uitleggen waarom:

Je wil iets bereiken, maar het lukt niet

Povere inclusiviteit van het welzijnsbeleid

Organisaties staan zelden stil bij de inclusiviteit van hun welzijnsbeleid. Hierdoor bereiken allerlei welzijnstrategieën niet de juiste mensen.

Onduidelijk of welzijnstrategieën werken

Voor de meeste welzijnoplossingen is het volkomen onduidelijk of ze de organisatie ook écht vooruit helpen.

Weinig inhoud

De meeste oplossingen zijn inhoudelijk veel te beperkt. Zo kunnen ze niet zorgen voor een duurzaam effect binnen je organisatie.

Naast deze drie fundamentele problemen, zijn oplossingen ook vaak heel duur.

Je kan dus zeggen dat de meeste wellbeing-oplossingen een verspilling van tijd en geld zijn.

2.14.0.0

Heb je een vraag over deze problemen?

Opleiding 'Voel je goed op het werk' als keuze

Laat ik je met deze video snel uitleggen hoe ik deze problemen oplos zodat minder werknemers ziek zijn en het talent aan boord blijft.

Vind je dat er dingen ontbreken in deze aanpak?

Inspireert deze demo?

Wie ken je die hier interesse voor heeft? Deel deze pagina met hen:

 
LinkedIn
Twitter
Print
Email

Dit is mijn aanbod voor je organisatie

Omdat ik de uitdaging van zo’n groot probleem wil aanpakken, bied ik deze oplossing stap voor stap aan voor een kleine groep van zorgvuldig geselecteerde klanten. Misschien vind je dat jouw organisatie hiervoor perfect in aanmerking komt? Ik zou het alleszins fantastisch vinden dat jullie deel uitmaken van deze ‘vroege vogels’.

Het volgende is de prijszetting. Om een faire prijs voor mijn oplossing te bieden, bestudeerde ik de bestaande opleidingen. En wil ik de prijs laten overeenkomen met de waarde die ik bied. De meeste dagopleidingen rond welzijn kosten € 595 per werknemer**. En voor dat geld bereik je vaak onduidelijke resultaten. 

De meeste dagopleidingen rond welzijn kosten € 595 per werknemer. Ik zet ze op € 375.

Ik toonde hoe ik jullie help met een lager ziekteverzuim en de retentie van talent. Stel dat mijn oplossing 15% werkzaam is, dan zullen jullie jaarlijks € 375 per werknemer besparen. Ik wil de keuze voor mijn oplossing tot een ‘no brainer’ maken. Daarom zet ik de prijs niet op € 595 maar op € 375. Veel aantrekkelijker zodat iedere organisatie en al haar medewerkers de voordelen kan genieten. Dat is een ‘return on investment’ van 100%. Met andere woorden: je investering is meteen terugbetaald. Het kost je niets.

0 %
Return on investment

Inbegrepen in die prijs zit de best mogelijke service voor het opstarten en aanbieden van de opleiding en de meting nadien van jullie resultaten. Ik doe dit enkel voor mijn eerste klanten omdat ik veel geef om het succes van hun welzijn. Van zodra ik de oplossing openstel voor de bredere markt, zal ik hoogstwaarschijnlijk de prijs verhogen.

 
doctor Frederik Feys

Frederik Feys

Opleider, coach en onderzoeker. Begon als tandarts die meer wilde weten over welzijn. Studeerde geneeskunde. Daar ontdekte hij de kracht van de 'mind' op het welzijn. Er volgde onderzoek. Nu sensibiliseert hij mensen via opleiding & lezingen.
Meer over Frederik >

Heb je meer tijd nodig voor een beslissing? Als je wenst, kan ik een folder sturen

* Wat maakt dat een absenteïsme-interventie wérkt?, Antwerp Management School, Webinar, 28 februari 2023.
** Interne marktstudie 2023

 

Ontvang een persoonlijk antwoord

Frederik antwoordt je binnen de 24 uur

Problemen met huidige welzijnoplossingen:
  • Povere inclusiviteit
  • Onduidelijk of ze werken
  • Weinig inhoud

Ontvang een persoonlijk antwoord

Frederik antwoordt je binnen de 24 uur

Continu verbetertraject ‘Voel je goed op het werk’

  • Maximale inclusiviteit
  • Werkzaamheid meten
  • Inhoudelijk sterk
 

Klaar voor een andere aanpak?

Laten we kennis maken!

‘Voel je goed op het werk’

  • Effectieve & inclusieve aanpak
  • Lager ziekteverzuim
  • Retentie van talent
  • Slechts € 375
  • Van opstart naar opleiding en meting
2.14.0.0
2.14.0.0
2.14.0.0
2.14.0.0
2.14.0.0
2.14.0.0
2.14.0.0
2.14.0.0
 

Ontvang folder 'Voel je goed op je werk'

Meteen in je inbox

De folder geeft meer informatie over:

  • Waarom deze aanpak?
  • Welke strategieën?
  • Het 4 delen programma
  • Doelgroep
  • Bio Frederik Feys
  • Randvoorwaarden